Aankomst Gastgezin! - Reisverslag uit Blue Earth, Verenigde Staten van meike ritsema - WaarBenJij.nu Aankomst Gastgezin! - Reisverslag uit Blue Earth, Verenigde Staten van meike ritsema - WaarBenJij.nu

Aankomst Gastgezin!

Door: meikeritsema

Blijf op de hoogte en volg meike

01 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Blue Earth

Hallo allemaal! Dit zal mijn eerste verhaal zijn op deze blog dus om niet te ver achter te blijven begin ik bij het deel waar we vertrokken van kamp! En dan post ik heel het verhaal van kamp later omdat ik dat nog moet schrijven!

Dus ik begin op vrijdag 29 juli!

Die dag hadden we onze laatste dag, we begonnen zoals elke dag (behalve in het weekend) om 10 uur met lessen! Daarvoor hadden we ons laatse ontbijt! :( Dus hebben we allemaal maar extra veel genomen haha! Het ontbijt was heerlijk: veel pannenkoeken en fruit! Om 10 begon homeroom van kelly onze homeroom teacher! Ik had een hele leuke klas waarmee ik alle vakken had! Daarna hadden we current issues wat we ook van Kelly hadden! Het gaat zeg maar over de admendments, maar omdat redelijk klaar waren hadden we niet zo veel gedaan! Daarna hadden we life in America van Stan! We gingen nog door de laatste dingetjes zoals het vliegen! Daarna hadden we lunch en rescess voor 1,5 uur! We aten lunch voor de laatste keer met de hele groep Nederlandse girls! Heb het echt zo leuk en gezellig gehad met hun! Daarna hadden we eerst Engels van winnie en daarna Geschiedenis van Karen! De lessen hebben zeker geholpen er was heel wat nuttige informatie! En we deden een test voor dat de lessen begonnen en na de lessen (gisteren/donderdag) En in homeroom (na geschiedenis) kregen we de resultaten! Op mijn eerste test had ik 37,5 procent, wat is 15 van de 40 goed! En de tweede had ik 87,5 procent, wat is 35 van de 40 goed! Dus een hele verbetering, heb dus heel wat geleerd! In homeroom kregen we ook de vlucht informatie! Kelly gaf de informatie aan iedereen en ging het 1 op 1 vertellen! De vluchten waren nog al raar geregeld vond iedereen. Bij mij was bijvoorbeeld dat er heel wat mensen naar Minneapolis vliegen maar iedereen had allemaal verschillende vluchten! Alleen ik en Christina (spaans meisje) gingen vanuit provedence naar detroit en vanaf detroit naar minneapolis! De rest had een rechtstreekse vlucht die later was vanuit Boston! En er waren dan ook nog andere die een andere vlucht hadden die moesten overstappen op minneapolis! Het was allemaal nog al raar maarja het gaat er om dat we allemaal aankomen!

Daarna gingen we smiddags allemaal onze spullen inpakken! En onze laatse dinner was helemaal in de steil van Amerika! Ze hadden het helemaal mooi aangekleed en met het toetje leefde we ons helemaal uit met het softijs aparaat! Na het eten hadden we om 8 uur de jaarboek presentatie van het kamp! We zaten met zijn alle in het grote soort theater zaal! Het was een filmpje met alle foto's gemaakt door 1 squad leader en met hulp van 2 returnee's! Het was echt super mooi en iedereen genoot er van om naar die leuke foto's van de afgelopen 2 weken te kijken! Zo kwam je er op eens achter dat het gewoon al bijna is afgelopen! Daardoor moesten heel wat studenten en returnee's huilen op het einde! :( Kamp was echt snel gegaan en kan niet beschrijven hoe geweldig het was! Echt een geweldige tijd!

Meteen na de presentatie hadden we Dance! Dat was super leuk en gezellig met iedereen! Alleen stopte het al om 11 uur.. Iets anders dan we gewend zijn in Nederland! En toen rond half 1 moest de eerste van onze dutch group al uit gaan checken! Rond kwart over 1/half 2 moesten we afscheid nemen van Solange en vlak daarna van Hilde! Heel veel tranen bij iedereen, je zag zelfs sommige jongens huilen. Iets daarna namen we afscheid van Julia en Linda die in de zelfde bus zaten! En om half 3 moest ik uit gaan checken net zoals Marloes die in de zelfde bus zat als mij en ilse die in een andere bus zat! Je moest je handdoeken, lakens en sleutels inleveren en dan kreeg je een bandje waar mee je op de bus kon stappen! Toen moest ik er ook echt aan geloven! En moesten we afscheid nemen van dit geweldige kamp, de mooie campus in Rhode Island en de geweldige vrienden uit Nederland, Duitsland, Noorwegen, Zweden en Spanje die ik hier heb gemaakt! Ik ga het allemaal heel erg missen heb echt een geweldige tijd gehad om nooit te vergeten!

In de bus kregen we ons E-ticket! Ik vloog vanaf provedence met een stop in Detroit (put your hands up voor detroit had ik daardoor de hele tijd in mijn hoofd) naar Minneapolis! Na dat we hadden ingecheckt hadden we niet zo veel tijd meer en namen ik en Marloes ook afscheid van elkaar! We moesten allebei naar een andere gate! Wat nog al raar was dat zij naar minneapolis vloog.. Daar had ze een overstap! En ik moest daar ook heen maar had een overstap in Detroit! Oke, ik zal op houden over die verschillende vlucthen, maar vond het allemaal nog al raar..

Ik was echt super moe omdat ik al een hele tijd niet had geslapen! Dus heb niet echt veel mee gekregen van de vlucht haha. Veel geslapen! Ik vloog naar detroit met een een groep van rond de 25 studenten van het kamp en in Detroit ging ik alleen verder met nog een duitse jongen, waar van ik de naam niet meer weet, en een het spaanse meisje Christina! In Minneapolis moest de duitse jongen nog verder heen.. weet ook niet meer waar heen haha. Volgensmij was hij niet eens van ons kamp.. vaag! Maar hij was wel aardig. Christina en ik zaten zo van: hmm.. kennen wij hem?? Maar oke! In minneapollis aangekomen gingen we onze koffers zoeken! Maar in Amerika is het heel raar! Iedereen kan daar komen ofzo.. Want doen we in die ruimte aan kwamen zag de familie van Christina haar meteen en toen zag ik mijn gastgezin ook! Mijn gastzusjes hielden een grote poster met: 'welcome meike' erop! Super lief! Daarna hadden we mijn koffers op gehaald en zijn we met hun auto naar THE Mall of America gereden, wat ongeveer 5 minutjes van het vliegveld vandaan was!

De mall was echt super groot (de grootste van Amerika)! Het heeft een pretpark in het midden met allemaal achtbanen enzo! Toen we daar aankwamen gingen we eerst naar de American-Girl winkel! Téa ging daar haar 4e pop kopen! Die winkel is echt gestoord! Ze hebben daar super veel verschillende poppen en heel veel kleren voor de poppen! ECHT ALLES VOOR DE POP! Je kan zelfs naar het restaurant met je pop en je pop kan naar de kapper en de schoonheidsspecialist! haha echt gestoord! Daarna gingen we een rondje lopen in de Mall maar omdat hij nogal groot is gingen we snel een restaurant in omdat we allemaal honger hadden! Het restaurant had een leuk hawaiaans sfeertje! Had een lekkere hawai sandwich! Was heerlijk!

Daarna gingen we naar het huis waar ik de rest van het jaar zal verblijven, in Blue Earht! Het was 2 uur rijden en we stopte ondertussen om nog wat boodschappen te doen bij de eerste Walmart van het jaar! :) Toen we thuis aankwamen was ik nogal moe! Ze lieten me het huis zien en mijn kamer. Mijn kamer is in de Kelder. In de kelder is een badkamer voor mij, een woonkamer en mijn slaapkamer! Ik heb een heerlijk 2 persoonsbed! Ik ging een beetje uitpakken en daarna gingen we naar het zwembad! En savonds gingen we eten bij een soort drive-in restaurant in Blue Earth. Maar wij gingen gewoon onder de gekleurde paraplutjes eten, hoe Téa het uitlegde! Ik had een lekkere visburger! Savonds keken we een film met zijn 4e want Travis moest werken. Travis werkt op zaterdag vast bij een bar/restaurant in Blue Earth in de zomer. Tijdens de film viel ik al bijna in slaap dus daarna ging ik snel lekker slapen in mijn 2 persoons bed!

• 02 Augustus 2011 - 06:50

Mama:

Leuk verslag tot zo ver, zelfs ik krijg er tranen van in mijn ogen! Wat een gedoe met die vluchten! Werden je koffers wel meteen door gecheckt naar de vlucht van Detroit naar Minneapolis? Knap allemaal van je! Liefs!

• 02 Augustus 2011 - 15:12

OpaKees:

Wat leuk dat allemaal van je te horen. Ik begrijp goed dat er tranen vloeien na zo'n intense week samen. Je bent dan naar elkaar toe gegroeid, hebt vrienden gemaakt en precies dan moet je weer afscheid nemen. Maar gelukkig is er internet en kun je contact houden.
    Ik ga iedere dag naar je blog kijken hoor, je zit "vast" ingeprogrammeerd! Op deze manier kunnen we goed met je mee leven. Liefs, Opa

• 02 Augustus 2011 - 16:29

Tessa:

Lieve meike, wat leuk allemaal te horen! Ik keek bijna elke dag op je blog om te kijken of er iets nieuws op stond haha, en jaaa eindelijk is het daar! Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt, ik mis je wel hier hoor :-( maar oke ik zal dat niet te veel zeggen haha. En wat lief van die 'gastgezinzusjes' haha. Ik merk al dat je engels een stuk verbeterd is, want hier een daar zit er al een engels woord tussen je verslag haha. Tot snel (via internet dan) en veel plezier. XXX

• 02 Augustus 2011 - 20:26

Emmy:

Heee meike! Wat leuk om te horen dat je het zo leuk hebt! Ik ga zeker je blog volgen! Vind het heel leuk om te lezen! Veel plezier! Heel veel Liefs

• 03 Augustus 2011 - 17:47

Tessa:

haha meiki, die laatste alinea had ik nog niet gelezen. Doe dan via word en tussendoor op Ctrl + S klikken, dan slaat hij op en dan ben je het nooit kwijt ;-) hopelijk tot snel bij een nieuw verhaal xxxxxx

• 03 Augustus 2011 - 19:35

Oma:

Heel leuk Meike. Dat je daar l
    aallema tijd voor hebt!!
    liefs, oma

• 07 Augustus 2011 - 14:35

Jasper:

Hee Meike! Leuk om te lezen dat het je daar leuk hebt! (Ben wel n beetje jaloers hoor :p haha) Maak er een leuke tijd van!

• 31 Oktober 2011 - 08:19

Robert Van Der Linde:

Hi Meike,

Zo te lezen heb je het prima naar je zin in de US. Het is grappig hoe verschillend de US is in vergelijking met Europa. Maak er wat moois van...

Groeten van Robert, Marleen, Victor, Madeline en Alex...